سروش چیست؟
مشكلات و سوالاتم را درباره سروش كجا مطرح كنم؟
۲- از طریق تماس با شماره تلفن ۲۷۸۶۲۰۲۰-۰۲۱ مركز پشتیبانی سروش
۳- از طریق ایمیل support@sapp.ir
سروش بر روی چه نسخه هایی از اندروید قابل نصب می باشد؟
چگونه می توانم از شماره نسخه سروشم مطلع شوم؟
– در صفحه ای که باز می شود شماره نسخه سروش نوشته شده است.
آیا سروش نسخه دسکتاپ دارد؟
آموزش کار با پیام رسانه بله را هم برین بخونید شاید بدردتون بخوره
چگونه در سروش عضو شوم؟
سروش را از كجا می توانم دانلود کنم ؟
و هم چنین از طریق كافه بازار می توانید دریافت نمایید.
مراحل نصب نرم افزار سروش چگونه است؟
نسخه اندروید سروش :
در صفحه بعد، بسته به تنظیمات گوشی شما، كشور محل اقامت شما را نشان می دهد، در غیر این صورت اگر در داخل ایران هستید گزینه IRAN و در غیر این صورت كشور محل اقامت خود را انتخاب نمایید.
پس از تعیین محل اقامت كد كشور نمایش داده می شود و سپس شما شماره تلفن همراه خود وارد نمایید.
در این مرحله یك پیامك حاوی كد فعال سازی برای شما ارسال می گردد.كد فعال سازی را در نرم افزار وارد نمایید و در گوشه سمت راست بالا، روی علامت تیك كلیك نمایید.
در صفحه بعد اطلاعات كاربری را وارد نمایید و مجددا در گوشه سمت راست بالا تیك نمایید. پس از این مرحله نصب پایان می پذیرد و شما عضو سروش هستید.
پیامك حاوی كد فعال سازی را دریافت نكرده ام؟
1- اتصال گوشی شما به اینترنت برقرار نیست.
2- گوشی شما در محدوده ای که آنتن دهی ضعیفی دارد قرار گرفته است و کد فرستاده شده را دریافت نمی کند.
3- شماره تلفن خود را اشتباه وارد كرده اید.
اگر از این دو مورد اطمینان دارید در موارد محدودی نیز به علت اختلال در سامانه ارسال پیامك، ممكن است پیامك فعال سازی به شما نرسد در این حالت دو راه پیش روی شماست. می توانید از طریق تماس صوتی كه در همان صفحه فعال سازی تعبیه شده است كد فعال سازی را دریافت نمایید. راه دوم این است از نرم افزار خارج شوید و مجددا مراحل نصب را طی نمایید تا كد فعال سازی دیگری برای شما ارسال گردد.
تماس صوتی جهت اعلام كد فعال سازی برقرار نشده است؟
1- اتصال شما با اینترنت برقرار نباشد.
2- گوشی شما در محدوده ای که آنتن دهی ضعیفی دارد قرار گرفته است.
3- تلفن همراه شما، شارژ اعتبار برای برقراری مكالمه را نداشته باشد.
آیا بعد از نصب و فعالسازی دوستانم از اینکه نرم افزار سروش را نصب کردم، مطلع می شوند؟
حساب كاربری
حساب كاربری (Profile) چیست؟
حساب كاربری از قسمتهای زیر تشكیل شده است.
1- شماره تلفن همراه شما كه با آن عضو سروش شده اید و غیر قابل ویرایش است. در صورتی كه بخواهید شماره تلفن خود را تغییر دهید به پرسش بعد مراجعه فرمایید.
2- نام شما که برای افرادی كه شماره شما در گوشی آنها ذخیره نشده است، به این صورت در گروه هایی كه عضو هستید نمایش داده می شود.
3- اوضاع و احوال یك عبارت كوتاه است که می توانید متن دلخواه خود را قرار دهید.
4- تصویر كه با كلیك كردن روی علامت دوربین می توانید برای خود انتخاب نمایید.
5- اعلام آنلاین بودن فرد و در صورت آفلاین بودن، تاریخ و ساعت آخرین زمانی كه فرد آنلاین بوده نمایش داده می شود.
6- تعداد فایل های مدیا كه در گفتگوهای دو نفره به اشتراك گذاشته اید.
چرا من به حساب كاربری احتیاج دارم؟
دیگرانی كه عضو سروش هستند چه بخش هایی از حساب كاربری مرا مشاهده می كنند؟
2- افرادی كه شماره تلفن شما در گوشی آنها ذخیره نشده است ولی هر دو در یك گروه عضو شده باشید می توانند به غیر از شماره تلفن بقیه بخش های كاربری شما را مشاهده كنند.
3- افرادی كه تلفن شماره شما در گوشی آنها ذخیره نشده است و با آن افراد در هیچ گروه مشتركی عضو نباشید، نمی توانند هیچ بخشی از حساب كاربری شما را مشاهده كنند.
چگونه می توانم حساب كاربری خود را حذف كنم؟
– وارد بخش حریم خصوصی شوید.
– منو گوشه سمت راست بالا را باز کنید و گزینه پاککردن حساب کاربری (Deactivate Account) را انتخاب نمایید.
چگونه می توانم شماره تلفن خود را تغییر دهم؟
اگر در صورت اطلاع از اینکه با تغییر شماره، اطلاعات شما حذف می شود، مایل به تغییر شماره هستید می توانید به صورت زیر عمل کنید :
مراحل حذف حساب کاربری را انجام داده و سپس مجددا نرم افزار را نصب کنید. این بار شماره جدید خود را برای دریافت کد فعالسازی وارد نمایید.
آیا با حذف نرم افزار از گوشی، حساب كاربری نیز حذف می شود؟
گزینه های غیرفعال سازی(Deactivate Account) و خارج شدن(Log out) چه تفاوتی دارند؟
اما با انتخاب گزینه خارج شدن تنها پیام های شخصی و گروهی حذف می شوند و کانال ها باقی می مانند و اگر در مدتی که از نرم افزار خارج شدید پیامی به شما ارسال شود، آن پیام ذخیره و در صورت ورود مجدد به نرم افزار برای شما نمایش داده می شود.
آیا با حذف و نصب مجدد نرم افزار اطلاعات خود را از دست می دهیم؟
چه كسانی را در صفحه كاربران (Contacts) می توانم مشاهده نمایم؟
در صفحه كاربران چه چیزهایی قابل مشاهده است؟
2- تصویری كه كاربر برای حساب كاربری خود در سروش انتخاب كرده است.
3- عبارت اوضاع و احوال كه فرد در حساب كاربری خود درج كرده است.
دوست من عضو سروش شده است ولی من او را در صفحه كاربرانم نمی بینم؟
– روی علامت دایره ای شکل که در قسمت پایین صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید.
– گزینه بروزرسانی را انتخاب نمایید.
* اگر با این روش، کاربر مورد نظر به لیست مخاطبین سروش اضافه نشد، دوست شما با شماره تلفنی عضو سروش شده كه آن شماره در گوشی شما ذخیره نشده است.
– در سمت راست بالای صفحه روی منو که به صورت سه نقطه هست کلیک کنید.
– گزینه مسدودسازی را انتخاب کنید.
گفتگوی دو نفره در سروش
گفتگوی دو نفره چیست؟– پیام متنی بفرستید.
– پیام های او را دریافت کنید.
– استیكر بفرستید.
– پیام صوتی بفرستید.
– عكس و فیلم بفرستید.
– انواع فایل با فرمتهای مختلف را بفرستید.
چگونه می توان یك گفتگوی دو نفره را شروع كرد؟
1- از صفحه كاربران روی فرد مورد نظر كلیك كنید و كلیك خود را نگه دارید در این حالت در پایین صفحه گزینه شروع یك گفتگو را انتخاب نمایید.
2- در صفحه حساب كاربری (Profile) هر فرد روی علامت قرمز رنگ پیام كلیك نمایید.
3- در قسمت گفتگوها روی علامت + كلیك كنید و گزینه شروع یك گفتگو را انتخاب نمایید.
چگونه می توان با سروش پیام متنی فرستاد؟
با چه كسانی می توان گفتگوی دو نفره انجام داد؟
2- افرادی که عضو سروش هستند و شما شماره آنها را ندارید اما همراه شما در داخل یك گروه عضو هستند.
چگونه می توان با سروش پیام صوتی فرستاد؟
آیا در حین ارسال پیام صوتی می توان از آن انصراف داد؟
حداکثر طول زمان هر پیام صوتی در سروش چقدر است؟
آیا قابلیت ویرایش برای پیام ها در سروش دارای محدودیت زمانی است؟
چگونه مطمئن شوم در سروش كه پیام من به طرف مقابل رسیده است؟
اگر به علت عدم اتصال به اینترنت پیام از گوشی فرستنده به سرور نرسد علامت ساعت در كنار آن پیام ظاهر خواهد شد.
هنگامی كه پیام از گوشی فرستنده به سرور برسد یك علامت تیك در كنار پیام ظاهر خواهد شد.
هنگامی كه پیام از سرور به گوشی گیرنده برسد دو علامت تیك در كنار پیام ظاهر خواهد شد.
هنگامی كه گیرنده، پیام را مشاهد نماید دو علامت تیك از آبی به سبز تغییر رنگ خواهد داد.
استوری در پیام رسان سروش
آیا تماس صوتی سروش رایگان است؟
* اتصال به اینترنت جهت استفاده از خدماتی که سروش ارائه می دهد، لازم و ضروری است.
چگونه می توان تماس صوتی برقرار کرد؟ شرایط آن چیست؟
– داخل صفحه مشخصات مخاطب، روی دکمه ای که بالای صفحه سمت راست قرار گرفته (دکمه ای شبیه به گوشی تلفن) کلیک کنید تا تماس صوتی برقرار شود.
* در شرایطی تماس صوتی برقرار می شود که شما و طرف مقابل، متصل به اینترنت و داخل نرم افزار باشید.
* اگر شرکتی که به شما خدمات اینترنتی ارائه می دهد، تماس صوتی را مسدود کرده باشد، امکان برقراری تماس صوتی فراهم نیست.
با چه کسانی می توان از طریق تماس صوتی ارتباط برقرار کرد؟
2- افرادی که عضو سروش هستند و شما شماره آنها را ندارید اما همراه شما در داخل یك گروه عضو هستند.
تماس صوتی چه مقدار از حجم اینترنت را مصرف می کند؟
7. کانال
كانال چیست؟
کانال ها از جنبه رسمی بودن به دو دسته رسمی و غیر رسمی و از جنبه تعاملی بودن به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.
تفاوت کانال های رسمی و غیر رسمی چیست؟
کانال های غیر رسمی کانال هایی هستند که در لیست کانال ها قرار ندارند و برای دنبال کردن آنها حتما باید شناسه (لینک) کانال را در اختیار داشته باشید.
تفاوت کانال های یکطرفه و دوطرفه چیست؟
چگونه یک کانال جدید ایجاد کنم؟
– در صفحه جدید که باز شده نام و توضیحات کانال خود را وارد کنید.
– در مرحله بعد شناسه یا آدرس (ID) کانال خود را وارد کنید و روی علامت تیک که بالای صفحه قرار دارد کیلک کنید.
برای انتخاب شناسه کانال چه محدودیتی وجود دارد؟
* در ضمن شناسه انتخابی نباید قبلا توسط کسی استفاده شده باشد.
سازنده و مدیران كانال چه کسانی هستند؟
سازنده و مدیران كانال چه امكاناتی دارند؟
1- تعیین نام كانال
2- تعیین عكس كانال
3- تعیین شعار كانال
4- گذاشتن متن، لینك، عكس و فیلم
5- ایجاد نظرسنجی
6- ایجاد مسابقه چند گزینه ای
7- مشاهده نظرات دنبال كنندگان كانال
8- انتشار نظرات دنبال كنندگان كانال
9- اضافه کردن مدیر
10- تغییر دسترسی از مدیر به کاربر عادی
* مدیر کانال به جز موارد 7 ، 8 ، 9 و 10 به تمامی امکانات بالا دسترسی دارد.
چگونه در کانال نظر سنجی ایجاد کنم؟
– در نوار بالای صفحه سمت راست، روی گزینه ای کنار منو قرار دارد کلیک کنید.
– سوال نظرسنجی را در قسمت سوال بنویسید.
– در قسمت نوع سوال، دو گزینه وجود دارد. با انتخاب گزینه تک پاسخی دنبال کنندگان فقط به یک گزینه می توانند رای بدهند و با انتخاب گزینه چند پاسخی دنبال کنندگان می توانند چند گزینه را در نظرسنجی انتخاب کنند.
– برای ایجاد گزینه های نظرسنجی روی جعبه اضافه کردن نظرسنجی کلیک کنید.
– برای تایید نهایی و قرار گرفتن نظرسنجی روی کانال، در بالای صفحه سمت راست روی گزینه تیک کلیک کنید.
مشخصات یك کانال را چگونه می توانم ببینم؟
– روی نوار بالایی صفحه كلیك كنید تا صفحه مشخصات کانال باز شود.
پیام تعاملی در سروش چیست
در ادامه قرار به نحوه ارسال پیام تعاملی در سروش و کار برد آن و نحوه استفاده آن صحبت کنیم
چگونه کانال خود را یک طرفه یا دوطرفه تعاملی کنیم ؟
– روی گزینه ویرایش (که شبیه شکل مداد هست) کلیک کنید.
– در صورتی که می خواهید کانال شما دو طرفه(تعاملی) باشد، گزینه “دنبال کنندگان بتوانند بر روی پیام ها پاسخ ارسال کنند” را فعال و اگر می خواهید یک طرفه باشد غیر فعال کنید.
* فعال و غیر فعال کردن این گزینه با توجه به صلاحدید سازنده کانال قابل ویرایش می باشد.
از کجا میتوانیم لیست دنبال کنندگان کانال خود را مشاهده کنیم ؟
– در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود لیست دنبال کنندکان قابل مشاهده است.
چگونه به کانال خود ، عضو و مدیر اضافه کنیم ؟
– در صفحه بعد می توانید هر کدام از گزینه های اضافه کردن عضو یا اضافه کردن مدیر را انتخاب کنید.
آیا تعداد مدیران در کانال محدودیتی دارد؟
آیا تعداد دنبال کنندگانی که می توانم آنها را به صورت دستی و با شماره به کانالم اضافه کنم محدود است؟
مشاهده کردن و فرستادن آدرس یک کانال چگونه است؟
– سپس روی نوار بالای صفحه بزنید تا صفحه مشخصات کانال برای شما باز شود. در این صفحه می توانید آدرس کانال را مشاهده کنید.
– برای فرستادن آدرس کانال نیز می توانید از گزینه اشتراک گذاری که در صفحه مشخصات کانال وجود دارد استفاده کنید.
در کانال های دوطرفه همه دنبال کنندگان پیام من را مشاهده می کنند؟
آیا شماره دنبال کنندگان برای سازنده یا مدیران کانال نمایش داده می شود؟
چگونه می توانم تمام کانال های رسمی سروش را مشاهده و آنها را دنبال کنم؟
کانال ها در دسته بندی ها با موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است. در این قسمت با ورود به هر دسته می توانید تمامی كانال های موجود در آن دسته را مشاهده كنید و با انتخاب گزینه مشاهده، محتوای كانال را ببینید.
با انتخاب گزینه دنبال کردن که پایین صفحه وجود دارد می توانید عضو کانال مورد نظر خود شوید.
آیا لیستی از کانال های غیر رسمی در نرم افزار وجود دارد؟
دنبال كننده كانال (Follower) چه امكاناتی دارد؟
2- لایك كردن و بازپس گرفتن لایك برای هر محتوا
3- ارسال نظر (در صورتی كه سازنده كانال چنین امكانی را در نظر گرفته باشد)
4- ارسال محتوای كانال به دیگران از طریق سروش
5- به اشتراك گذاری محتوای كانال از طریق سایر برنامه های نصب شده در گوشی
6- فرستادن آدرس کانال برای دیگران جهت عضو شدن آنها
7- بی صدا كردن كانال
8- خارج شدن از كانال
چقدر از محتوای یك كانال را می توانم مشاهده كنم؟
با حركت به سمت بالای كانال، 20 مطلب آخری كه قبلاً مشاهد كردیده اید نمایش داده می شود.
پس از مشاهده 20 مطلب آخر، می توانید روی گزینه بیشتر كلیك كنید و 20 مطلب دیگر نمایش داده داده می شود.
این كار را تا مشاهده همه مطالب قبلی كانال می توانید ادامه دهید.
چگونه می توانم از طریق سروش مطالب یك كانال را به سایر كاربران سروش ارسال كنم؟
– از میان گزینه هایی كه ظاهر می شود گزینه ارسال به دیگری را انتخاب نمایید.
– گروه یا فردی كه می خواهید این مطلب برای او ارسال شود انتخاب نمایید.
– گزینه ارسال را انتخاب نمایید.
– از میان گزینه هایی كه ظاهر می شود گزینه به اشتراك گذاری را انتخاب نمایید.
– با توجه به امكانات گوشی خود گزینه مناسب برای انتقال مطلب را انتخاب نمایید.
8. گروه
– در صفحه ایجاد شده نام گروه را بنویسد. هم چنین می توانید شعار گروه را نیز بنویسید.
– با كلیك روی علامت دوربین می توانید برای گروه عكس انتخاب نمایید.
– در سمت راست بالای صفحه روی علامت تیك كلیك كنید.
– در صفحه جدید افرادی كه می خواهید عضو گروه باشند را انتخاب نمایید و در پایان دوباره روی علامت تیك كلیك كنید. اكنون گروه ایجاد شده است.
* اگر در صفحه ای که می خواهید اعضای گروه را از بین کاربران خود انتخاب کنید، کسی نمایش داده نمی شود به این دلیل است که هنوز کسی از مخاطبین موجود در گوشی شما عضو سروش نشده است.
– روی نوار بالایی صفحه كلیك كنید تا صفحه مشخصات گروه باز شود.
– در قسمت پایین صفحه روی جعبه اضافه كردن اعضا كلیك كنید.
– افراد مورد نظر خود را برای عضویت در گروه انتخاب نمایید.
– در سمت راست بالای صفحه روی علامت تیك كلیك كنید.
– اکنون فرد مورد نظر عضو گروه شده است و برای او پیغام عضویت در گروه ارسال می شود.
– روی فرد مورد نظر كلیك كنید و كلیك خود را نگهدارید.
– گزینه حذف از گروه را انتخاب نمایید.
– در این صورت فرد انتخاب شده از گروه حذف می شود.
* اگر عضو عادی گروه هستید، تنها افرادی را که خودتان به گروه اضافه کردید می توانید از گروه حذف کنید و اگر مدیر گروه هستید، توانایی حذف تمام اعضای گروه را دارید.
– روی فرد مورد نظر كلیك كنید و كلیك خود را نگهدارید.
– گزینه تغییر سطح دسترسی را انتخاب نمایید. (در نظر داشته باشید که تنها مدیران گروه به این گزینه دسترسی دارند.)
– در ادامه گزینه مدیر را انتخاب نمایید.
* به همین طریق می توانید مدیران را به عضو عادی تغییر دهید.
– وارد صفحه آن گروه شوید.
– در گوشه سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه كلیك كنید.
– گزینه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نمایید.
– در این حالت شما از گروه حذف می شوید و آن گروه نیز از صفحه گفتگوی سروش شما حذف می شود.
روش دوم :
– در صفحه گفتگوها روی گروه مورد نظر كلیك كنید و كلیك خود را نگه دارید تا گزینه های آن ظاهر شوند.
– اكنون گزینه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نمایید.
– در این حالت شما از گروه حذف می شوید و آن گروه نیز از صفحه گفتگوی سروش شما حذف می شود.
– در گوشه سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه كلیك كنید.
– روی گزینه لینک گروه کلیک کنید.
– با کلیک بر روی لینک گروه می توانید آن را کپی یا حذف کنید.
* این امکان تنها برای مدیری که گروه را ساخته است امکان پذیر می باشد.
– در گوشه سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه كلیك كنید.
– گزینه بی صدا را انتخاب نمایید.
ارسال و دریافت فایل
چگونه می توان با سروش، عكس، فیلم و یا فایل های دیگر را ارسال کرد؟
– سپس با توجه به گزینه های پیش رو از عكس ها یا فایل های موجود در گوشی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و یا همان لحظه عكس یا فیلم مورد نظر خود را بگیرید و سپس ارسال نمایید.
* برای ارسال موزیک باید بعد از کلیک روی علامت گیره، گزینه فایل را انتخاب کنید.
سروش برای ارسال فایل، چه فرمت هایی را پشتیبانی می کند؟
– تصویر : jpg / jpeg/ png/ gif/ 2 jp/ jpe / jfif
– فیلم : avi / mp4 / 3gp / flv
– موسیقی : mp3 / wav / amr/ ogg
– فایل : vct / pdf / doc/ docx/ xls/ xlsx/ ppt/ pptx/ xml / csv
تنظیمات
– روی گزینه تغییر زبان کلیک کنید و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.
– روی گزینه پیام ها کلیک کنید.
– در این قسمت می توانید نوشته ها را به اندازه دلخواه تعیین کنید.
– روی گزینه تغییر پس زمینه کلیک کنید.
– گزینه اطلاع رسانی ها را انتخاب کنید.
– در این صفحه گزینه غیر فعال کردن اطلاع رسانی را فعال کنید.
استیکرها
– گزینه فروشگاه استیکر را انتخاب نمایید.
– پس از انتخاب استیکر مورد نظر از لیست وارد صفحه مربوط به استیکر می شوید.
– در ادامه می توانید با کلیک کردن روی گزینه دانلود که به صورت یک فلش رو به پایین است، آن استیکر را به مجموعه استیکر های خود اضافه کنید.
اگر می خواهید مجموعه استیکر مورد نظر را پنهان کنید، گزینه “عدم نمایش” و اگر می خواهید آن را حذف کنید گزینه “حذف مجموعه شکلک” را انتخاب کنید.
12. سایر
آیا برای نصب نسخه جدید لازم است نسخه قبلی را حذف کنم ؟
چگونه میتوانم یک پیام گروهی ارسال کنم ؟
– مخاطبین مورد نظر خود را جهت دریافت پیام انتخاب کنید و روی تیک بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
– پیام خود را نوشته و آن را ارسال کنید.
چگونه میتوانم یک پیام برای خودم ارسال کنم ؟
– منو اصلی نرم افزار که بالای صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز کنید.
– روی تصویری که سمت راست نام کاربری شما به شکل یک ابر قرار دارد کلیک کنید.
– هر پیامی که در این صفحه بفرستید برای خودتان ذخیره می شود.